SLAGELSE

10/02 2024

19/12 2023
Invitation til lydighedsinstruktøruddannelse 2024 i område 5
På opfordring fra flere foreninger udbyder område 5 igen Lydighedsinstruktørkursus.
Kurset er målrettet dig, der er medlem af PH og som har været hjælper på minimum 2 lydighedshold og nu har lyst til at gå videre og selvstændigt virke som lydighedsinstruktør.
Kurset bygger på nyeste læringsteori og du skal have lysten til at træne belønningsbaseret hvor hund/fører samarbejdet er baseret på tryghed og tillid og hvor vi skaber et solidt fundament for den videre træning. Du vil opleve at den viden du får på kurset også kan bruges i din egen træning.
Du skal være indstillet på følgende: Praktisk information: Kurset afsluttes med både en skriftlig og praktisk prøve, helt som foreningerne kender det fra dommeruddannelsen. Kursisterne får et diplom ved bestået kursus.
Lidt information om de to instruktører:
Autoriseret veterinærsygeplejerske siden 2012
Hundeinstruktør i 2008
Adfærdsrådgiver og nose work instruktør i 2018
Indehaver af Midtsjællands Hundecenter
Karina har fokus på at hundeejere opbygger den bedst mulige relation til deres hund, gennem samarbejde og tillid.
Karina de Fries:                                         Anja Heinze Skov:

Uddannet DKK instruktør i 2019
Canis Klikker Instruktør 2023
Underviser på hvalpe og lydighedshold i Ringsted PH.
Anja brænder for at give hvalpeejere viden til at få en god start og inspirere dem til træne med deres hunde livet igennem.

Indstillingsskema til lydighedsinstruktøruddannelsen

Følgende kriterier skal være opfyldt for at deltage på lydighedsinstruktør-uddannelsen: Det er samtidig vigtigt at formanden evt. sammen med den instruktør der har haft kursisten med som hjælper/føl, vurderer hvorvidt kursistens har evne til at formidle og instruerer en øvelse.

Navn:

Mail:

Mobil:

31/01 2023
30/01 2023
Hovedbestyrelsen i Dansk Politihundeforening (HB) drøftede på et hovedbestyrelsesmøde den 22. januar 2023, på baggrund af en række henvendelser
fra vores medlemmer, udmeldingen fra Dansk Kennel Klub (DKK) vedrørende forbud mod brug af stokkeslag.
Det er vigtigt at pointere, at udmeldingen fra DKK ikke følger af en lovændring.
I forbindelse med drøftelsen i HB er der foretaget faglig sparring med relevante interessenter, herunder dyrlægefaglig sparring.
På baggrund af drøftelsen har HB besluttet, at der ikke vil ske ændring i Dansk
Politihundeforenings ”stop med anvendelse af stokkeslag”. Vi har ved beslutningen lagt vægt på: HB vil løbende monitere området og naturligvis genoverveje beslutningen, såfremt den kontinuerlige opfølgning giver anledning til dette.

Lars Bræmhøj,
Formand.