PH ØSTSJÆLLAND
FORSIDEBestyrelsenLydighedsholdResultaterSponsorerDM2023INTERN

Velkommen til Dansk Politihundeforening,
Østsjællands Afdeling

Gå på opdagelse på siden for at finde information omkring Østsjællands Politihundeforening.

Vi har brugshundetræning for brugshunde og lydighedstræning for alle.

AKTIVITETSKALENDER

Dansk Politihundeforening Østsjælland har eksisteret siden 1954.
Vi holder til på Kaisholm ved Haslev, hvor vi har et fantastisk klubhus og gode træningsarealer.
Som navnet angiver, så er vi en del af Dansk Politihundeforening.
Det betyder, at vi træner de samme øvelser som kræves af politiets tjenestehunde, ligesom vi også træner og konkurrerer med dem.
Men, det betyder ikke, at andre ikke også kan være med.
Alle med lovlige hunde kan deltage.
De øvelser der indgår i politihundearbejdet er meget alsidige og stiller store krav til samarbejdet mellem hund og fører.
Det er vigtigt at man arbejder som et team henmod løsning af opgaverne. Du må derfor i stort omfang både hjælpe og støtte din hund gennem forløbet.
Vi træner sporsøg, afsøgning af gerningsted, eftersøgning i skov, almindelig lydighed samt stop/anholdelses opgaver.
Politihundeforeningen er ikke, som nogen måske tror, kun forbeholdt politifolk, men en forening der dyrker hundetræning som en sport.
En sport der i høj grad hviler på hundens naturlige instinkter og deres præmisser.
Kun derved kan vi opnå de resultater vi ønsker samtidig med at vi har glade og velfungerende hunde.

NYHEDER & INFO

KONTAKT OS

Du er velkommen til at kontakte os!

Find os på et kort
axelahm@email.dk