HOBRO
FORSIDELINKS

Klubbens historie

PH-Hobro blev i 1954 stiftet af bl.a. Niels Thorsgård Nielsen, Elof Mortensen og Åge Skov, som senere var med til at starte PH-Dronninglund.

Efter nogle år med skiftende træningspladser var foreningens hjemsted i mange år Hostrupkrogen, indtil træningen i 2006 flyttede til de nuværende arealer ved Tyregården, Døstrupvej 64, 9500 Hobro.

I årenes løb har mange fra lokalområdet deltaget i foreningens lydighedskurser, når de har fået hund – og så er de kommet igen 10 år senere, når de har fået ny hund!

Men rigtig mange bliver fanget af brugshundearbejdet og fortsætter træningen i PH’s konkurrenceprogram. Her er altid nye udfordringer, for ligesom mennesker er forskellige, er hunde også forskellige, og med moderne træningsmetoder og kompetente instruktører kan der i fællesskab findes en løsning på næsten ethvert hundeproblem.

Omgangstonen i klubben er fri og uformel, og der findes ikke dumme spørgsmål – kun dumme svar!

Har du lyst til at arbejde med brugshunde og blive en del af PH-Hobro, så mød op på træningspladsen eller kontakt formanden og hør om mulighederne.