SILKEBORG AFDELING
DM Vindere fra SilkeborgFor medlemmerINTERN

Hvalpe-/Lydighedstræning
Dansk Politundeforening - Silkeborg Afdeling

Holdet er for dig, som ønsker en god start for dig og din hund, eller som ønsker at genopfriske lydighedstræningen.
Det er for alle lovlige racer, og henvender sig både til familiehunde, og til dig, som ønsker at træne videre i Dansk Politihundeforening.
Kursus indhold:
Kurset består af 10 gange – onsdage kl. 18.00 og søndage kl. 09.00, hvor vi vil komme igennem følgende:
Vi mødes første gang til en introduktionsaften/indskrivning, inden kurset starter, hvor vi som hold kan møde hinanden. Denne aften foregår uden hund.  Du skal på denne aften have vaccinepapir og udvidet hundeforsikringsdokumentation med. Grunden til at du skal have en udvidet hundeforsikring, er fordi vi stiller os til rådighed for hinanden som figuranter, og skulle din hund, mod forventning komme til at skade en figurant - eller en anden hund - så er I dækket ind.
Efter hver træning slutter vi af sammen, for at evaluerer og snakke om, hvad I skal hjem og træne videre på, til næste træning. Sværhedsgraden vil blive øget under kurset, og der vil løbende blive forventningsafstemt - instruktør og den enkelte hundefører.

Vi bruger en masse godbidder og ros til træningen, da vi ønsker at hunden skal finde det positivt at være sammen med os. Du vil få en masse tips og tricks til at læse din og andres hundes signaler, samt hvordan du kan irettesætte og stoppe en evt. uønsket adfærd på en konstruktiv måde.
Instruktøren demonstrerer gerne ved tvivlsspørgsmål, både med din hund og med egen hund.
Instruktøren træner selv konkurrencehund, og vil kunne forklare om diverse discipliner og udfordringer i et eventuelt fremtidigt forløb i klubben.
Ved tilmelding på hvalpe-/lydighedsholdet, bliver du samtidig fuld medlem i Silkeborg Politihundeforening i det pågældende kalenderår. Det vil sige, at du kan bruge klubbens arealer uden begrænsning – du kan altså tage med i skoven, med på spormarkerne og deltage i bid m.m.

Kurset inkl. indmeldelse i klubben koster 950,-.
Indmeldelse gennemføres som beskrevet under
medlemsskab i Silkeborg PH (KLIK) og skal være foretaget inden introduktionsaftnen. Betaling af medlemsskabet sker efter bekræftelse fra kasseren om medlemsskab via bankoverførsel til klubben. Medlemsskabet dækker et kalenderår, uanset om man starter på forårsholdet eller efterårsholdet. Som fuldt medlem kan du bruge klubbens arealer uden begrænsning – du kan altså tage med i skoven, med på spormarkerne og deltage i bidetræning m.m.

Kursus program og tilmelding:

Indbydelse til træning foråret 2024 - Indbydelse og program - KLIK
Tilmelding til kursus kan genemføres, når indmeldelse i klubben er sket jf. ovenstående.
Hvalpe- & lydighedsholdet - kursus forår 2024 - LUKKET FOR TILMELDING

Tilmelding til kurset sker via hjemmesiden, når kurset oprettes - annonceres også på klubbens åbne Facebookside klik og lukkede Facebookside klik.

For yderligere information, kontakt gerne instruktør
Marianne Holm
E-mail: marianne.holm.soerensen@gmail.com