SKOVBO
FORSIDEForeningenHundetræningLinksArealerINTERN
Til træning råder Skovbo over 2 sporarealer:
Langagervej (rundt om ødegården, og modsatte side af ødegården), når beskaffenheden af marken er til det (hvis du er i tvivl, så kontakt arealmand Sten Holst). Vær opmærksom på, at der skal holdes 100 m afstand til ødegården, når der spilles paintball.
Lille Dalbyvej på begge sider af vejen (se kort)
Skovbo råder over flere gode arealer til rondering:
Hullet ved Regnemark Vandværk
Lellingeskoven
Stubberupskoven (Koteletten)
Paintballbanen (ødegården) på Langagervej

Kara

Der kan trænes på alle Kara/Noverens genbrugspladser (grønne pladser).

Der arbejdes på at det bliver muligt for os at tænde lys på pladserne manuelt, således der er oplyst når der trænes. I Viby er det allerede muligt at tænde lyset på hele pladsen på toilettet, hvor hovednøglen også passer.

Der henvises til Kara / Noverens hjemmeside for adresser og åbningstider.

Vandværket

1. Der må trænes alle ugens dage i de lyse timer
  2. Der skal køres meget langsomt og vises hensyn på vandværkets område
  3. Det er ikke muligt og ikke tilladt at ringe til vagten for at få åbnet porten
  4. Der må IKKE parkeres på græsplænerne
  5. Man skal ALTID have synligt træningsskilt i bilens rude ( Dette fås hos et bestyrelses-medlem )
  6. Bilen SKAL være forsynet med vores runde hvide logo
  7. Man skal altid kunne fremvise gyldigt medlemskort. ( Dette kan fås hos Annitha )
  8. Man skal ALTID fjerne hundens efterladenskaber.
  9. Er porten lukket, må man parkere uden for. Og der må trænes som normalt.
  10. Er porten åben kan man bare køre ind. Porten åbner automatisk nå man kører ud.
  11. Opfylder man ikke alle disse regler, må der IKKE trænes på området.

Disse regler SKAL respekteres, og vi må alle hjælpe hinanden med dette, således vi ikke mister dette gode træningsområde.

vandværk

Lellingeskoven

Ordningen er gældende fra 30.9.2019 – opstår der uforudsete problemer, er begge parter enige om at finde en mindelig løsning.
  1. Der må trænes fra solopgang til solnedgang, dog ikke før kl. 06.00 om morgenen.
  2. Aftalte træningsdage for de to arealer er tirsdag og torsdagSøndag må der trænes i det vestlige skovstykke.
  3. Der er aftalt 30 betalende for at have begge stykker og 3 dage.
  4. Der er kun adgang i henhold til denne aftale med gyldigt Vallø-hundekort. Hundekortet skal vises ved forlangende. Alle der deltager i træningen (dvs. foruden hundefører også figuranter og instruktører) skal have et gyldigt hundekort på sig.
  5. I sætter skilte op med en nærmere aftalt tekst ved hver eneste træning, således at almindeligt publikum kan se, at det er efter klar aftale, og at der er styr på det.
  6. Det er aftalt, at I flytter træningsareal til andet anvist areal, såfremt stiftet skal bruge de to omtalte arealer til andet (eks. privat betalingshundeskov).
  7. Parkering på Yderholm P-plads.
  8. Hunden skal altid føres i snor, når den ikke er i direkte træning på et af de to arealer.
Det er af allerstørste vigtighed, at skovens publikum ikke bliver udsat for angreb/overfald af løse hunde eller føler sig i stor risiko herfor.

Adgang, træning, ophold m.m. foregår fuldt og helt på eget ansvar – for såvel personer som hunde. I er ansvarlige for skader på publikum. Stiftet kan på ingen måde blive ansvarlig for forhold, der opstår som følge af denne tilladelse.

Det er særskilt aftalt, at personer, der tegner hundekort i henhold til denne træningsaftale, ikke har adgang til stiftets øvrige hundeskovshegninger (ud over de gratis hundeskovshegninger).

I særlige tilfælde kan skoven, og dermed træningsarealerne, være lukket pga.  jagt, skovning eller særlige arrangementer. Skiltningen skal respekteres.

Saml op efter din hund, og husk at tage posen med dig. Smid ikke affald i naturen.

Krav om oplysninger til hundekort: Persongodkendelse fra forening, hundeførerens navn, adresse, fødselsdata, billede af fører, email-adresse og tlf.nr., navn og race på hund (ID).

Hundekort bestilles hos kasseren, pris 400,- kr.

Kort og skiltning over Lellingeskoven se HER

Koteletten (Stubberupskoven)

Træning på Koteletten er forbeholdt konkurrencehunde.
Træningstider:
Mandag og onsdag kl. 09:00-17:00
lørdag kl. 09:00-12:00.
Der må ikke trænes i perioden 1/5 - 1/7.
Hundene skal føres i snor til og fra skoven.

Adgang til og fra koteletten:
Det blå område indikerer, hvor der skal parkeres, og det røde område indikerer, hvor der skal gås til og fra Koteletten.