PH ØSTSJÆLLAND
FORSIDEBestyrelsenLydighedsholdResultaterSponsorerINTERN
NYHEDER & INFO

13/04 2024
Den 11. marts 2024 havde Dansk Politihundeforening afdeling Østsjælland (Det er os) 70 års jubilæum.
Det er dæleme mange år og det skulle naturligvis fejres.
Derfor blev der afholdt jubilæumsmiddag i klubhuset på Kaisholm.
En fantastisk aften med deltagelse af både unge og ældre hundeførere.
Vores formand gennemgik i sin tale specielt til anledningen klubbens historie, en historie som dog blev korrigeret lidt undervejs af medlemmer som faktisk selv havde været med helt tilbage i 1970'erne.
Alt i alt blev det en fantastisk hyggelig aften, med fokus på venskab, socialt sammenhold og naturligvis vores firbenede venner.
Tak til alle

24/03 2024
PH Østsjælland var i dag endnu en gang vært for forårets unghundeoprykning.
En spændende dag med lidt udfordinger af forskellig art, men alle kom igennem
Sif/Rauna klarede det utroligt flot og fik en hel oprykning, og så i deres første unghundekonkurrence. Tillykke til dem.
Også tillykke til alle øvrige deltagere og tak til alle hjælpere, dommere, figuranter for indsatsen.
Afsluttet med suoper lækker Chili con Carne i klubhuset.

03/03 2024
PH Østsjælland havde søndag dz. 03. marts 2024 sat hinanden i stævne til en fælles træningsdag på virksomheder i området.
Vi startede med morgenmad i klubhuset.
Efter holdindeling blev de 3 hold sendt til de respektive startposter og herefter roterede man hver 2. time.
Således fik alle prøvet flere forskellige træningsmiljøer
Det blev en super spændende da med højt humør, godt hundearbejde og massere af miljøtræning.
Sikker på det var trætte hunde der kom med hjem. Mættede på indtryk og oplevelser.
Lige så var hundeførere nok godt brugte efter en lang og begivenshedsrig dag.
Stort tak til arrangører og hjælpere
Herunder lidt stemningsbilleder.

04/02 2024
Ved dagens kåring i PH Østsjælland bestod Sif og Rauna med det flotte resultat 106,8 point.
Dermed er Rauna unghund
Stort tillykke med resultatet

31/01 2024
D. 30/01/2024 blev årets generalforsamling afholdt på Kaisholm.
Vanen tro startede en del medlemmerne aftenen med en omgang Guleærter med al tilbehør.
Pragtfuldt kreeret af Knus Møller!
Mange tak for mad
Herefter blev den mere alvorlige del af aftenens program gennemført i god ro og orden og med mange gode drøftelser for vores forenings fremtid og ikke mindst etatus over det forgangne år, der jo bl.as. bød på afholdelse af DM sammen med PH Ringsted.
Slutteligt blev årets pokaler uddelt under stor festivitas.
Tillykke til alle og held og lykke i 2024

09/12 2023
Den 09. December 2023 var PH Østsjælland værter for en kåringskonkurrence for PH Vordingborg, PH Ringsted samt PH Østsjælland.
I alt 8 hunde stillede fra morgenstunden op i højt humør, fantastiske hunde og en anelse nerver.
Sneen lå stadig spredt på arealerne, hvilket især kunne mærkes på sporene.
Vejret var lidt råt, blæsende og med småregn indimellem. Dog primært over frysepunktet.
Niveauet hos både hunde og hundeførere var ganske højt og det lover godt for kåringshundene i det kommende år.
Stort tillykke til alle deltagere.
Resultaterne kan ses på fanebladet for resultater

30/10 2023
Årets sidste unghundeoprykning for PH Østsjællands medlemmer blev arrangeret af PH Slagelse.
Kl 07:00 om morgenen efter sommertidens ophør ( så vi kunne sove en hel time længere ) mødte alle forventningsfulde op.
Desværre levede resultaterne ikke helt op til forventningerne, men det var en dejlig dag i højt humør og silende regn.
Spor og felt var mere i kategorien mudderpøl.
Claus/Pingo sluttede på en 5 plads
Ib/Cooper nr 6
Mai-Brit/Mille nr 8

15/10 2023
Holdmesterskabet 2023 blev vundet af vores dygtige hundeførere foran PH Ringsted og PH Vordingborg.
På en blæsende og særdeles kold søndag morgen midt i oktober mødte 2 kåringshunde samt 2 unghunde fra PH Østsjælland  til årets store konkurrence.
Denne gang afholdt på særdeles flot vis af PH Vordingborg.
Trods vejrgudernes forsøg på at spolere dagen (kan man bare ikke når det er hundefolk), klarede alle sig flot gennem disciplinerne.
Og samlet sety så godt, at vi endte med at tage holdmesterpokalen med hjem til Kaisholm
Tak til alle dommere, hjælpe og hundeførere som gjorde dagens til en fantastisk oplevelse

20/08 2023
PH Østsjælland afholdt lørdag d. 19. august lokal unghundekonkurrence.
Som altid fyldtes klubhuset af glade forventningsfulde hundeførere og hjælpere kort før 07:30.
Efter fælles morgenmad samt instruktioner om dagens forløb fordelte hundeførerne sig på de forskellige standpladser og dagens konkurrence gik i gang 08:30.
Da der var tale om opvarmning til efterårets mere officielle prøver, var alt arrangeret præcis som det skulle være i henhold til reglementet.
Dommerholdene bestående af Aksel/Karsten samt Ejvind/Knud lagde fra start en hård linie, men alt forløb i god ro og orden samt i et fantastisk højt humør fra alle.
Efter alle strabadser var overstået samledes vi til lækker frokost(kreeret af Betina og Lene) samt offentliggørelse af dagens resultater.
Det blev en 1.plads til Claus/Pingo, 2.plads til Ib/Cooper og en 3.plads til Tina/Laika. Maibrit/Mille udgik pga løbetid.
Tillykke til alle og tak til alle som var med som hjælpere, dommere, tilskuere og stillede hundeførere.
Det var en dejlig dag.

16/07 2023
Karsten og Amalka slap i dag gennem nåleøjet og bestod kåringen med det flotte resultat 108,5 point.
Stort tillykke til dem og velkommen i Unghundeklassen