DANSK POLITIHUNDEFORENING NYKØBING F AFD
FORSIDELydigheds holdBestyrelsen

Lydighedskurser
Dansk politihundeforening, Nyk. F.
Lydighedstræning og Hvalpetræning 8 lektioner

Politihundeforeningen tilbyder lydighedstræning til alle hunderacer. Træningen tilrettelægges, således at alle oplever succes.
Enkelte lektioner kan foregå i byen, på banegården, i skoven, eller andre spændende steder.

Det er vigtig at du fra kursusstart er afklaret med følgende:
· Miljøtræning er en gennemgående aktivitet på alle vores lydighedshold. Du vil skulle deltage i træning i forskellige miljøer.
· Det er vigtig at du er afklaret med, at hunden er dit ansvar, ligesom hundens adfærd, er dit ansvar.
· Det skal som udgangspunkt være den samme hundefører der deltager på holdet.
· Hjemmetræning er et krav mellem træningsdagene.
· Det er vigtig at du kommer til tiden, og at hunden er luftet af inden start.

Forsikring: Tjek din forsikring. Nogle selskaber dækker skader foresaget på lydighedshold ved almindelig hundeforsikring, andre selskaber, kræver udvidet hundeforsikring for at dække.

Indskrivning:
Indskrivning torsdag den 22.februar 2024, fra kl. 17.30 til kl. 19.00 uden hund, husk forsikringspapirer.

Skulle du være forhindret i at komme den 22 februar, kan du komme lørdag den 24. februar 2024 fra kl. 12.30 til kl. 13.30.
Indskrivning foregår i klubbens lokaler, Ved Kohaven 11, 4800 Nyk. F.
Pris: 500 kr. for 8 lektioner.
Hvalpetræning:
Hvalpetræning er for hvalpe fra ca. 12 uger til 6 måneder. Træningen finder sted torsdag fra kl. 17.30 til 18.30. Første træningsdag er torsdag den 7. marts 2024.
Ved overtegning af holdet, opretter vi et ekstra hvalpehold for hvalpe fra ca. 5-8 måneder, tirsdag eller onsdag aften
Kontaktperson: Ulla Petersen, mobil 25 18 16 86

Lydighedstræning:
Lydighedstræning er for hunde over 6 måneder. Hundene vil blive inddelt i mindre grupper efter alder og kunnen.
Uøvede og letøvede hunde træner enten tirsdag eller onsdag aften, fra kl. 18.30 til 19.30.
Første træning den 5. og 6. marts 2024.

Øvede (letøvede) træner mandag 18.30 til 19.30.
Første træningsdag er mandag den 4. marts 2024

Kontaktperson: Niels Sørensen, mobil 40 85 16 23