VESTJYLLAND
FORSIDEBESTYRELSENVEDTÆGTEROM FORENINGEN

VEDTÆGTER

FOR

DANSK POLITIHUNDEFORENING - VESTJYLLANDS AFD.

§ 1

Foreningens navn er Dansk Politihundeforening – Vestjyllands afdeling.

Navn ændring den 2.7.2010.

Billund afdeling

Stiftet den 10 marts 2005.

§ 2

Foreningens formål er at samle politihundefører og civilhundefører i politihundesagen, i Vestjyllands og omegn, i en afdeling under Dansk Politihundeforening, hvis formålsparagraf og vedtægter, der i øvrigt henvises til.

Afdelingens opgave er at fremme og varetage politihundearbejde i overensstemmelse med formålsparagraffen i Dansk Politihundeforenings vedtægter, herunder afholdelse af træning for medlemmer, afholdelse af kåringer, konkurrencer m.v., samt i samarbejde med områdelederne at deltage i arbejdet med de fælles arrangementer.

§ 3

1. Som aktive medlemmer kan optages politihundefører, samt nuværende og tidligere ansatte polititjenestemænd, og civile hundefører.

Der optages ikke medlemmer i januar måned.

1. Personer der ønsker at støtte foreningen, kan optages som passive medlemmer, men har ikke stemmeret i foreningens anliggender.

2. Æresmedlemmer kan udnævnes efter vedtagelse på ordinær generalforsamling, og efter bestyrelsens indstilling.

3. Medlemskabet er betinget af, at der på forlangende fra bestyrelsen bliver fremlagt en straffeattest.

4. Såfremt et medlem forsætligt modarbejder foreningens formål, eller hvis pågældende før/efter sin optagelse har gjort sig skyldig i moralsk forkasteligt forhold eller handlemåde, eller i et sådant omfang/forhold at hans forbliven i foreningen kan nedsætte denne eller dens medlemmer i almindeligt omdømme, kan bestyrelsen henstille til Dansk Politihundeforenings hovedbestyrelse, at det pågældende medlem bliver ekskluderet.

Eksklusionen kan kun foretages af hovedbestyrelsen.

Bestyrelsen forbeholder sig retten til at bortvise et medlem for en givende periode, hvis det skønnes at medlemmet har handlet som ovenfor anført, inden man evt. sender en henstilling til hovedbestyrelsen om eksklusion af medlemmet.

§ 4.

Kontingentet fastsættes hvert år på den ordinære generalforsamling. Kontingentet betales helårligt forud. Det fastsatte kontingent indeholder det gældende kontingent til Dansk politihundeforening.

§ 5

Afdelingen ledes af en bestyrelse på 3 medlemmer, valgt for en to-års periode.

Formanden vælges lige år

Sekretær vælges ulige år

Kasserer vælges ulige år.

Bestyrelsen sammenkaldes af formanden så ofte han/hun, eller 2 bestyrelsesmedlemmer begærer

dette.

Bestyrelsen er beslutningsdygtig ved simpel flertal.

§ 6

Afdelingen afholder ordinær generalforsamling hvert år inden udgangen af marts måned.

Dagsordenen skal mindst indeholde følgende:

2. Formanden aflægger beretning om afdelingens arbejde.

3. Kassereren forelægger det reviderede regnskab til godkendelse. Ved godkendelse meddeles decharge.

4. Indkomne forslag.

5. Valg til bestyrelse, jfr. §5
    Valg af revisor, - vælges for 2 år

6. Eventuelt.

Generalforsamlingen indkaldes med 4 ugers varsel.

Forslag der ønskes behandlet på generalforsamlingen skal være formanden i hænde senest 3 uger før generalforsamlingen. På generalforsamlingen kan er ikke stemmes ved fuldmagter.

Bestyrelsen kan indkalde til ekstraordinær generalforsamling, og skal gøre det, såfremt mindst 2/5 af foreningens medlemmer begærer dette.

§ 7

Afdelingen er selv ansvarlig for sin økonomi, herunder fastsættelse af eget kontingent til afdelingen for henholdsvis aktive og passive medlemmer.

Foreningens medlemmer og bestyrelse hæfter ikke personligt for de forpligtelser foreningen indgår, hvor foreningen hæfter ved dens respektive formue.

Foreningens medlemmer har ingen økonomiske forpligtelser overfor foreningen udover kontingentforpligtelser og evt. startpenge.

Foreningens medlemmer har ikke krav på nogen del af foreningens formue eller udbytte af nogen art.

Regnskabet føres af kassereren under tilsyn af bestyrelsen. Regnskabsåret følger kalenderåret.

Revisoren skal mindst èn gang årligt revidere regnskabet.

Foruden kassereren har foreningens formand ubetinget adgang til foreningens bankkonto.

§ 8

En lovlig indvarslet generalforsamling er øverste myndighed i alle foreningens anliggender. En lovlig indvarslet generalforsamling er beslutningsdygtig uden hensyn til antallet af fremmødte medlemmer. Alle beslutninger tages ved simpel stemmeflertal, dog kræver vedtægtsændringer 2/3 af de tilstedeværende stemmeberettigede. Afstemningen foretages ved håndsoprækning, dog kan skriftlig afstemning foretages, når mindst 3 af de fremmødte medlemmer forlanger det.

Beslutning om afdelingens ophævelse, kan træffes, når mindst 3/4 af foreningens aktive medlemmer stemmer for det.

§ 9

I tilfælde at afdelingens ophævelse, træffer generalforsamlingen beslutning om, hvortil eller til hvem afdelingens midler skal overgå.