NAKSKOV
FORSIDEAktiviteterNy i PH?Galleri
TopbannerTopbanner

Velkommen til Nakskov Politihundeforening

Vi er en forening for civile medlemmer og hundeførere i Politiet. Vi træner vores hunde i lineføring/lydighed, spor, rundering og bidearbejde, alt sammen efter reglerne i Dansk Politihundeforening.

Vi er en lokalafdeling af Dansk Politihundeforening.

Foreningen er inddelt i 7 Områder og 49 lokalforeninger i Danmark

Dansk Politihundeforenings formål er:

-at skabe interesse for opdræt og dressur af politihunde og deres praktiske anvendelse inden for politiets arbejde og blandt civile medlemmer.

-at lade foretage kåringer af civile hunde og føre en politihundestambog. Denne kåring er i relation til avl, at betragte som en brugshundeprøve.

-at lade afholde konkurrencer, der bygger på praktisk politihundearbejde.

-at søge samarbejde om konkurrencer og politihundearbejde med lignende foreninger i ind- og udland.

Velkommen - se dig omkring på hjemmesiden - eller kom ud og kig til os på træningspladsen, og se om det er noget for dig. Vi afholder også begynder- og hvalpekurser - se mere under fanen kurser.

Træningsøvelserne og konkurrenceprogrammerne kan ses i Den Grønne Bog