ODENSE
FORSIDE
   HVALPE -  OG BEGYNDERHOLD

Hvem kan træne i Odense Politihundeforening
Alle større hunde, uanset race og alder, kan deltage i OPH´s hvalpe- og begynderkursus.
Inden start på et kursus skal hunden være vaccineret, og den skal have en udvidet ansvarsforsikring med figurantdækning. Det er et krav, der kan fremvises vaccinationsattest og forsikringspolice ved indskrivningen.

Hvordan er det arrangeret
I Odense Politihundeforening, startes der med et lydighedskursus enten på hvalpehold (hvalp på 8 uger til 5 månder) eller på et begynderhold (hund fra 5 måneder og op).
Odense Politihundeforening afholder årligt 2 lydighedskurser, der hver har ca. 20 lektioner, og som afsluttes med en konkurrence, tilrettelagt ud fra det program, der er trænet i løbet af sæsonen.

Ønskes det at fortsætte med at træne hund i kåringsklassen, er der 2 krav, der skal være opfyldt:
- Hunden skal have bestået begynderprøven.
- Føreren skal søge om medlemsskab af Dansk Politihundeforening efter gældende vedtægter (link til vedtægter vedr. medlemskab) (link til vedtægter)

Hvalpekursus (link til hvalpekonkurrencens udførelse)
Øvelse 1: Lineføring
Øvelse 2: Halsgivning